Napsat dobrý brief je pěkná fuška

To potvrdí každý, kdo kdy pracoval v agentuře. Obzvlášť popis cílové skupiny a specifikace sdělení, message, USP…prostě toho hlavního, jakkoliv se „to“ v různých agenturách jmenuje, to je pěkný oříšek.

Ono se stává, že i nejgeniálnější hlava nenapíše brief úplně dobře, když ho píše sama. Pak ho vidí jiná hlava a vnese do pohledu na věc jiné světlo. Pak brief vidí kreativa a řekne, že není inspirativní, nebo že v něm není nic originálního, na čem se dá stavět. A tak jsme přišli na to, že nejlepší je dát kreativní brief dohromady ve více lidech. Stojí to jednu schůzku a brief vypadá jak vypadat má.

Je ale fakt, že se stejně nevyhneme psaní briefu jednou hlavou. Minimálně ho musí pro tu schůzku někdo připravit. A tam to skřípává. Popis cílové skupiny musí řešit použití produktu a bariéry ke změně v chování. Často používané life style parametry většinou nemají na užití produktu vliv. Sdělení a jeho podpora je další věčné téma…auto je hezké, protože je rychlé a je rychlé, protože má silný motor. Kdy je sdělení „krása“ a kdy „rychlost“?

Udělali jsme proto školení, Jak napsat brief. Snad bylo k něčemu a snad budou Wunderlidi psát briefy lépe a radostněji. I když kuchařka na tohle téma nebude existovat nikdy. A to je vlastně dobře, protože kdyby existovala, všechny reklamy by se podobaly jako vejce vejci.

Kategorie: Zde autor na kategorii zapomněl:-)