Poznámky ke konferenci Social Marketers Summit

Ve čtvrtek proběhla první větší akce věnovaná sociálním médiím u nás, konference nazvaná Social Marketers Summit 2010. Očekávání byla vysoká, zážitek podprůměrný.

Tak tedy postupně. První prezentace by mohla být zajímavá, kdyby se dala přečíst. Většinu plátna totiž celou dobu zabírala loga sponzorů a stream tweetů účastníků konference. Alena Ivánková prezentovala výzkumy agentury Media Research v oblasti sociálních médií. Asi čísla, stejně jako většina ostatních jsem bohužel nezaregistroval, čeho se týkala.

Jako druhá nastoupila hlavní hvězda konference, Erica Swallow. Prezentovala alternativní sociální sítě  a možnosti jejich využití. Ve chvíli, kdy většina českých firem tápe a přemýšlí jestli a jak vůbec využít Facebook, se jednalo o hudbu budoucnosti. Stejně jako twitter nebo four square je bude znát minimální počet lidí. Nicméně aspoň víme, že se stále vymýšlí a spouští nové věci.

Květnové volby a sociální sítě, to bylo téma Pavla Hackera a Marka Prchala. Rádoby vtipná prezentace, obecně známá fakta a Marek Prchal, který se pasoval do role strůjce úspěchu videa „Přemluv bábu“. Aktivity jako Vyměňte politiky, Volte poslední 4, vyjadřování k Jiřímu Paroubkovi a další, které měly na volby mnohem větší vliv než přítomnost samotných politických stran na Facebooku, zůstaly v pozadí bez hlubší analýzy.

Na řadu přichází asi nejzajímavější blok. Thorbjörn Warin ze společnosti wooga velmi jasně a názorně předvedl, proč na sociálních sítích vydělávají tvůrci her. Jasná čísla, žádné dohady ohledně možností obchodního využití sociálních médií. Tohle byla prezentace, kterou jsem očekával i od ostatních.

Tomáš Hodboď z České televize pak předvedl, že i poměrně zkostnatělá instituce může komunikaci v sociálních sítích velmi dobře využít. Ale jen tehdy, pokud je má na starosti schopný člověk, který ví, jak v nich komunikovat a komunikaci řídit. Na mně to působilo tak, že Česká televize velmi přesně pochopila, k čemu sociální média jsou a její přítomnost na nich je opravdu na vysoké úrovni. Párk ukázek: http://www.facebook.com/hydeparkct24, http://www.facebook.com/CT24.cz a http://www.youtube.com/otazkyvaclavamoravce.

Prezentace praktických ukázek social marketingu společností EA a Kii byla naopak na úrovni práce studenta střední školy. To, že pokud do statusu vložíme otázku místo obecného konstatování nám přinese větší response, by mně opravdu nenapadlo. V prezentaci se opět objevily pouze obecné informace, v části, kde bylo řečeno, jakým způsobem vyhodnucují úspěšnost komunikace chyběla jakákoli čísla, která by jasně ukázla vliv na prodej her. Na fan pages ale s uživateli komunikují velmi dobře, stejně tak se jim daří využití fanoušků k tomu, aby si mezi sebou radili a pomáhali. Škoda, že to nedokáží prodat.

Prezentace Red Bullu všechny definitivně rozesmála, ukázala ale jednu důležitou věc. Investice do obsahu se rozhodně vyplatí a Red Bull je jedním z mála, který tuhle cestu volí. Milan Formánek ale tuhle strategii neustále shazoval konstatováním, že všechno je vlastně jednoduché a další mediální investice nad rámec rozpočtu pro natočení videa (mnohdy evidentně miliony, ať už v jakékoli měně) nejsou potřeba. Tečkou byla prezentace projektu Statos, který určitě nebude levný:-).

Tragické pak byly poslední dvě prezentace. Tématem měl být tracking, analytika a ROI. Bohužel jsme se dočkali jen obecných filozofických proklamací Josefa Šlerky z Ataxa, přičemž systém, který předtavil dvěma screenshoty je na české poměry špičkový, mohl mu tak věnovat mnohem více času. Tomáš Čupr ze Slevomatu pak neřekl prakticky vůbec nic.

První ročník Social Marketers Summit obsahem mohl svou úrovní oslovit jen úplné sociálně-marketingové začátečníky. V publiku bohužel seděli zejména lidé, kteří se sociálnímu marketingu věnují již delší dobu. Uvidíme jak dopadne případné další pokračování, já bych přivítal trochu více detailů, výsledků a praktických ukázek.

Další informace: http://socialsummit.cz/
Prezentace z konference: http://www.slideshare.net/tyinternety/presentations

Kategorie: Zde autor na kategorii zapomněl:-)