Budoucnost patří mobilům (a sociálním sítím) – WPP Digital Retailing 4.0

Logo akceJaká bude budoucnost nakupování přes internet a co hraje nejdůležitější roli? Podle prezentujících na konferenci WPP Digitail Retailing to budou zejména chytré mobilní telefony a sociální interakce podporující nakupování. Poznámky k jednotlivým vystupujícím jsou níže. Pro zajímavost jsou připojeny i oficiální „minutes“, zápis z konference, který v průběhu konference vytvořil tým http://visualminutes.co.uk (doporučuju kouknout na konec článku).

Raja Halabi, TNS

  • 24% uživatelů internetu hledá denně informace pro nákupní rozhodnutí, týdně 60%, nakupují ale méně často
  • informace jsou nejvíce hledány na stránkách výrobce (18%), stránkách prodejce (18%), vyhledávačích (16%) a v oficiálních recenzích (12%), pak přicházejí na řadu srovnávače cen a recenze ostatních spotřebitelů
  • nejvíce se hledají informace o cestování (60%), audiovizuální technice (53%), automobilech (49%), finančních produktech (48%) a mobilních telefonech (48%)
  • online nákupy hrají stále menší roli než klasické nakupování a to, že lidé hledají informace na internetu, neznamená, že si tam produkt i koupí
  • k reklamnímu sdělení jsou lidé otevřenější při hledání informací nebo nakupování, nejméně otevření při hraní her nebo čtení e-mailu
  • v Evropě jsou oproti Asii spotřebitelé konzervativnější a očekávají racionální informace a ne zábavu nebo potěšení

Sir Martin Sorell, WPP

  • iPad využívá jako prostředek pro čtení zpráv, postřeh je, že přináší rychlejší informace než jakýkoli jiný kanál
  • online kanály jsou vhodnější pro informaci o cenách a propagaci produktů, TV je vhodné médium pro budování značky
  • blíží se internetová bublina 2.0? pokud ano, je vina spíše na straně investičních společností, které nedokáží pochopit podstatu podnikání technologicky orientovaných společností, a jejich hodnotu přeceňují
  • pro úspěch internetových prodejů je důležité, aby prodejce a výrobce kooperovali, protože prodejce má mnohdy mnohem lepší znalost zákazníka

Peter Fitzerald, Google

  • budoucnost je v technologii NFC
  • Google se soustředí na technologie zjednodušující nakupování, pomocí aplikace Google Goggles je možné vyfotit obrázek z časopisu, letáku nebo billboard a dostat se rovnou na stránku, kde je možné danou věc koupit
  • nástroje Google by se kromě hledání měly využívat i jako nápověda pro zjištění Insightu zákazníků a jako zdroj informací pro změnu komunikace obchodníka/výrobce
  • pro luštění Sudoku stačí mobilní aplikace a fotka, nemusíte používat mozek:-)

Michael Ross, eCommera

  • zajímavá informace pro provozovatele eshopu není, co se prodalo, ale co by mohli prodat, kdyby sledovali objem návštěv na stránkách zboží, které nemají na skladě
  • při řízení eshopu nestačí sledovat konverze, ale důležité jsou i další parametry, jejichž změnou je možné dosáhnout většího zisku (cena za objednávku, počet objednávek, výkonnost jednotlivých kanálů, konverze, náklady na marketing v jednotlivých kanálech a pro jednotlivé druhy zboží …)
  • důlěžitá pro eshop a jeho úspěšné fungování je neustálá akvizice nových zákazníků a personalizovaná péče o ty, kteří už někdy nakupovali
  • velmi dobrým akvizičním nástrojem jsou specializované produkty
  • zprůměrované hodnoty v rámci webové a jakékoli další analytiky nedávají smysl, důležitý je vždycky detail

Jonathan Dodd, G2 Worldwide

  • v komunikaci FMCG produktů hrají roli digitální nástroje, ta se ale mění v průběhu celého nákupního procesu
  • digitální marketing je potřeba využít k zaujetí zákazníka před nákupem, v obchodě už na něj útočí strašně moc produktů (kdo by to byl řekl:-))

Dave DeMarsh, I-Behavior

  • nádherná práce s daty pro cílení kampaně
  • propojení zákaznické databáze s veřejně dostupnými informacemi umožňuje lepší cílení kampaně a predikci nákupního chování

Thomas Gensemer, Blue State Digital

  • nejlepší prezentace, vyhraje Obama další volby?
  • zapojení lidí je klíčové pro úspěch značky/firmy
  • pro zapojení lidí jsou důležité krátkodobé konkrétní cíle (jak udělat z návštěvníka stránek amabasadora produktu? počítejte s tím!)
  • důležité je, kdy a jak lidi oslovíte (Obamovi přispělo nejvíce lidí ve chvíli, kdy do 10 minut po vystoupení Palinové poslali email o třech odstavcích, kde prostě konstatoval, že Palinová lže) a jak dokážete reagovat na věci, o kterých jste nepřemýšleli
  • databáze emailů je základ pro úspěšně vedenou kampaň (samozřejmě je dobrý posílat všechno personalizovaně na základě znalosti příjemce:-))
  • personalizace = engagement
  • supr kampaň http://www.itgetsbetter.org/ (video case study http://mashable.com/2011/05/04/google-chrome-it-gets-better/)
  • udělejte ze zákazníků nebo zaměstnanců mluvčí vašich produktů, jako například Fordhttp://www.brandchannel.com/home/post/2011/05/03/Ford-Drive-One.aspx
  • využijte všech možných sociálních nástrojů, tlačítko „Like“ nestačí, je ale potřeba si o další sdílení chytře říct správnýcm „call to action“

Gavin Sathianathan, Facebook

  • Facebook sbírá pomocí sociálních pluginů data o vašem chování a nebojí se je použít, Amazon bude mít nové funkce, které propojí vaše nákupy s tím, co si kupojí a mají rádi vaši přátelé na Facebooku
  • Make sharing easy & fast, social plugin pro posílání zpráv přes „Like“ tlačítko nahrazuje přeposílání emailem
  • velmi dobře funguje sdílení po dokončení nákupu, nebojte se ho použít
  • nebojte se použít sociální pluginy Facebooku, o vašich zákaznících vám řeknou víc než Facebook page a ve finále budou fungovat líp, zároveň! zapojují vaší značku do komunikace ostatních značek, přes vyhodnocení chování jednotlivých uživatelů
  • nakupování bylo vždycky sociální

Rajen Ruparell, Groupon

  • v mobilní aplikaci máme pouze dvě tlačítka: Mám hlad a Nudím se, hledáme co dát mezi to
  • nudili se všichni v sále, dlouhé povídání o tom, jak je Groupon super
  • vždy je důležité zvážit strukturu marží, teprve pak se rozhodnout, zda se podobná nabídka obchodníkovi vyplatí

Z ostatních telegraficky:

  • Google vám umožní, abyste při odchodu z domu nekontrolovali zda máte klíče a paněženku a mobil, ale jenom mobil s instalovanou Google Wallet a technologií NFC, mobil bude vy (uff !!!)
  • Google má aktuálně aktivních 100 miliónů telefonů s Androidem, denně přibývá dalších 400 000 aktivních a 200 000 stažených aplikací (celkem jich je už 4,5 miliard)
  • 23% přístupů na web je z mobilních telefonů
  • WPP se pravděpodobně bude snažit o změnu přísné regulace využívání osobních dat na internetu v rámci EU
  • při prodeji luxusních produktů a služeb je důležité, že zákazníci očekávají speciální zacházení a speciální přidané hodnoty (osobní a hlavně jedinečný zážitek)
  • Lego instalací kiosku s rozšířenou realitou zvýšilo prodeje o 20%
  • ovládání zařízení pomocí gest je součástí image značky, pokud se podaří výrobcí tuto věc zvládnout dobře a lidi budou mít ovládání rádi, ovlivňuje to ve velké mířě to jak značku vnímají

Super graficky zachycená celá konference

Úvod, WPP & TNS

Úvod, WPP & TNS

Úvod, Google

Úvod, Google

E-commerce from red to black, eCommera

E-commerce from red to black, eCommera

E-commerce from red to black, G2 & I-Behavior

E-commerce from red to black, G2 & I-Behavior

Networks become more than social, Blue State Digital & Facebook

Networks become more than social, Blue State Digital & Facebook

Networks become more than social, Groupon

Networks become more than social, Groupon

Exclusive and online, NET-A-PORTER & JWT

Exclusive and online, NET-A-PORTER & JWT

Panelová diskuse Exclusive and Online

Panelová diskuse Exclusive and Online

Smarter smartphones change retail, The Futures company & Intel

Smarter smartphones change retail, The Futures company & Intel

Smarter smartphones change retail, Possible & Google

Smarter smartphones change retail, Possible & Google

Co znamená masové rozšíření internetu, názory účastníků konference

Co znamená masové rozšíření internetu, názory účastníků konference

Kategorie: Design, Interactive