Událost reklamy a marketingu roku 2012

Tak nějak skromně se pojmenoval PIAF, jehož „Best of Show“ včera proběhlo. Best of Show byl zápas fotbalového okresního přeboru, ve kterém na trávníku běhal Ronaldo, Messi a spol. Problém byl, že stadion byl okresní přebor. Vstupenky sice stály jak na ligu mistrů, ale trávník měl drny, místo tribun byl bíle natřený klandr, zdravotník dorazil pozdě a u stánku s občerstvením měli desítku ve voskáči a párky.

Byla to škoda, protože kampaně opravdu stály za to. Co vyhrálo, najdete na http://www.piaf.cz/viewFile.aspx?file_id=663 . Stojí za to se tím projít, protože je to vtipné, hezké, inovativní. U mě bodoval McDonalds, Lego, Ambev, Coleman, VW a vlastně i dost dalších.

Byla škoda, že si pro cenu snad až na jednu výjimku nedorazil nikdo ze vzdálenosti větší než Bratislava. Byla škoda, že večer nemoderoval rodilý mluvčí, nebo někdo aspoň hodně anglicky zdatný, protože je těžké být vtipný v jazyce rodném a je skoro nemožné být vtipný v jazyce cizím. Asi nejvíc v roce 2012 bije do očí naprostá absence výsledků. Jasně, obrázky jsou hezké a nápady velké, ale náklady na přetření vesnice na modro se asi ze vstupného zaplatí dost těžko (promotion k filmu Šmoulové 3D)…a dělat reklamu, která nemá ani náhodou šanci se zaplatit? V dnešní době by nás s takovým nápadem 90% klientů hnalo svinským krokem. I Louskáček, který je primárně o kreativě, řeší výsledky. Aspoň trochu.

Vůbec, nedá mi nesrovnat včerejší večer s Louskáčkem. Aspoň trochu. „Událost roku 2012“ vs. „česká kreativní soutěž“. Opět fotbalově, letošní Louskáček byl něco jako loňská Plzeň s Barcelonou. Super show, velký stadion, davy fanoušků, hymny, prostorné záchody. Hvězdy na hřišti jen na jedné straně, ale i tak jich bylo dost a fotbal to byl pěkný. A celkový dojem, ten byl nesrovnatelně lepší.

Je to škoda. Možná je koncept příliš inovativní. Možná sláva PIAFU končí u Aše a chtělo by to víc zahraničního PR. Možná je problém v ceně, nebo v termínu, nebo v něčem úplně jiném. Ale takto mezinárodně pojatá akce si prostě zaslouží mnohem víc lesku, než bylo včera večer k vidění.

Kategorie: O reklamě