Jak se diskutuje na českém internetu?

Titulní otázka je vlastně poněkud zavádějící. O tom, jak konkrétně vypadají diskuse na internetu, si totiž každý může udělat obrázek sám. My se však podíváme na internetové diskuse trochu jinak.

Pokud se zabýváte marketingem, PR, sociologií, nebo prakticky čímkoliv na internetu, jistě vás bude zajímat, kde se tvoří názory internetové veřejnosti a kdo je nejvíce ovlivňuje. Podívejte se tedy, co říkají naše data[1] za uplynulé měsíce roku 2013.

Buzz Volume

Nikoho asi příliš nepřekvapí, že nejdivočejší diskuse se odehrávají především na zpravodajských serverech a sociálních sítích. V závěsu (i mimo tabulku) se pak nacházejí převážně portály pro ženy a maminky, weby zabývající se drobnou spotřební elektronikou (převázně mobilními telefony) a diskuze o automobilech.

O čem se mluví?

Politicko-ekonomické náměty táhnou diskutéry nejvíce, ovšem jejich úroveň, a tedy i schopnost ovlivnit veřejnost je spíše proměnlivá. Naopak u recenzí a zkušeností s plenkami, automobily či elektronikou se tato možnost vysloveně nabízí, čehož někteří výrobci a prodejci také hojně využívají, zejména v případě spotřební elektroniky. Absence obdobného PR se pak stává přímo hendikepem a výrobek, o kterém se nemluví, jako by nebyl.

Analyzujeme-li klíčová slova, která jsou v diskusích nejčastěji skloňována, získáme především názvy politických subjektů a odpovídající normativní soudy. Přesto se v nich objevují také reference na značky, produkty a služby, které tvoří hned druhou nejčastější skupinu a zároveň důkaz, že internet již není pro marketéry výhodou, ale nutností.


[1] Veškeré údaje byly zjištěny pomocí platformy WLIP (www.wlip.cz)

Kategorie: Wlip