Největší skokani v online komunikaci (11.3. – 7.4.)

skokani_brezen

V období od 11. 3. do 7. 4. jsme mohli sledovat překvapivý nárůst komunikace u energetické společnosti RWE a soukromého železničního dopravce RegioJet. RWE probudila zájem veřejnosti zejména svým jarním zlevňováním energie, které vyvolalo celou řadu komentářů a diskuzí, ve kterých byly srovnávány nabídky jednotlivých poskytovatelů. Značka RegioJet pak ovládla komunikaci v segmentu především tím, že dle rozhodnutí Ministerstva dopravy nahradí České Dráhy na klíčové dotované trati Ostrava – Olomouc.

Přítomnost konkurence na železnici se v poslední době stává čím dál patrnější a vzhledem k tomu, že tento typ dopravy se bezprostředně dotýká značné části populace, každá aktivita ze strany dominujících ČD či jejich největšího konkurenta RegioJet je doprovázena mohutnou odezvou. Vztah k té které značce je pak zpravidla podmíněn názorem na tržní segment jako takový. Zastánci liberalizace dopravního sektoru často kritizují České Dráhy a v RegioJetu vidí hybatele inovací či snižování cen drážní dopravy. Druhý názorový tábor, reprezentován mj. i odbory ČD, pak poukazuje na neudržitelné dumpingové ceny (RegioJet vykázal v loňském roce ztrátu 50 mil. korun) či sporná výběrová řízení, která mohla údajně nahrávat do karet RegioJetu – zejména v případě trati Ostrava – Olomouc, kde RegioJet zůstal ve výběrovém řízení jako jediný kandidát.

Analýza vznikla za podpory KBM Group.

RegioJet

Kategorie: Wlip