Představení skupiny – výrobci automobilů

Během uplynulého měsíce se nejvíce mluvilo o značkách Škoda, Ford a Volkswagen, které u nás patří k dlouhodobě nejprodávanějším, a jejich význam se proto odráží i v diskuzích. Za těmito brandy však pokulhává Hyundai, jehož průměrná internetová odezva příliš neodpovídá skutečnému pokrytí trhu (Hyundai je třetím největším prodejcem v ČR). V dubnu se navíc objevila zpráva, že Hyundai poprvé v historii předstihl Škodu v privátním prodeji vozů. Škoda sice stále jednoznačně dominuje tuzemskému trhu, nicméně vděčí za to především firemním nákupům. Shrnuto a podtrženo, vozy Hyundai si postupně získávají větší oblibu veřejnosti (také díky příznivým cenám), nicméně jejich image a vůbec ochota spotřebitelů o nich hovořit poněkud zaostává.
Další specifickou skupinou vozů jsou německé značky Mercedes-Benz, Audi a BMW, u nichž je situace spíše opačná. Všichni tři výrobci se nacházejí na 12. až 14. místě, co se prodejů týče, nicméně jejich popularita na internetu je daleko vyšší. Svědčí o tom i fakt, že BMW má v daném segmentu nejvíce příznivců na Facebooku.
Zajímavý paradox přináší značka Dacia, která na sociálních sítích obsazuje poslední místa, nicméně když na ni přijde řeč, těší se největší přízni v daném segmentu. Přestože má své zaryté odpůrce, kteří poukazují na slabší kvalitu či spolehlivost vozů, v drtivé většině případů ji diskutéři podpoří a chválí příznivý poměr ceny a výkonu.
Předchozí kontrasty tak poměrně věrně ilustrují situaci na českém trhu. Podstatná část veřejnosti vzhlíží k luxusním značkám typu BMW, spotřebitelé rádi čtou a diskutují o posledních modelech těchto výrobců, nicméně nakonec většinou sáhnou po dostupnějších značkách typu Škoda či Hyundai.

Během sledovaného období (1.4. – 30.4.) se nejvíce mluvilo o značkách Škoda, Ford a Volkswagen, které u nás patří k dlouhodobě nejprodávanějším, a jejich význam se proto odráží i v diskuzích. Za těmito brandy však pokulhává Hyundai, jehož průměrná internetová odezva příliš neodpovídá skutečnému pokrytí trhu (Hyundai je třetím největším prodejcem v ČR). V dubnu se navíc objevila zpráva, že Hyundai poprvé v historii předstihl Škodu v privátním prodeji vozů. Škoda sice stále jednoznačně dominuje tuzemskému trhu, nicméně vděčí za to především firemním nákupům. Shrnuto a podtrženo, vozy Hyundai si postupně získávají větší oblibu veřejnosti (také díky příznivým cenám), nicméně jejich image a vůbec ochota spotřebitelů o nich hovořit poněkud zaostává.

Další specifickou skupinou vozů jsou německé značky Mercedes-Benz, Audi a BMW, u nichž je situace spíše opačná. Všichni tři výrobci se nacházejí na 12. až 14. místě, co se prodejů týče, nicméně jejich popularita na internetu je daleko vyšší. Svědčí o tom i fakt, že BMW má v daném segmentu nejvíce příznivců na Facebooku.

Zajímavý paradox přináší značka Dacia, která na sociálních sítích obsazuje poslední místa, nicméně když na ni přijde řeč, těší se prakticky největší přízni v daném segmentu. Přestože má své zaryté odpůrce, kteří poukazují na slabší kvalitu či spolehlivost vozů, v drtivé většině případů ji diskutéři podpoří a chválí příznivý poměr ceny a výkonu.

Předchozí kontrasty tak poměrně věrně ilustrují situaci na českém trhu. Podstatná část veřejnosti vzhlíží k luxusním značkám typu BMW, spotřebitelé rádi čtou a diskutují o posledních modelech těchto výrobců, nicméně nakonec většinou sáhnou po dostupnějších značkách typu Škoda či Hyundai.

Analýza vznikla za podpory KBM Group.

vyrobci_automobilu

(údaje za duben 2013)

Kategorie: Wlip