Představení skupiny – letecké společnosti

Na rozdíl od loňského roku, kdy se leteckému byznysu dařilo, letošní prodeje letenek spíše stagnují a letecké společnosti se snaží uhájit své tržní podíly. Ačkoliv je v daném segmentu obvyklá především cenová konkurence, na rozhodování spotřebitelů mohou mít vliv i další faktory, jako například word-of-mouth, image jednotlivých společností a samozřejmě také internetová komunikace.
Ze statistik vyplývá, že diskuzím na tuzemskému internetu i nadále jednoznačně dominují České aerolinie, o nichž se hovoří řádově mnohem častěji než o kterémkoli z dalších konkurentů. Zatímco jejich podíl na komunikaci dosahuje přesahuje 50%, reálný tržní podíl ČSA se odhaduje pouze na cca 17 %. Co způsobuje tak výrazný nepoměr?
Zatímco u většiny ostatních poskytovatelů hovoří spotřebitelé zejména o výhodnosti jednotlivých nabídek či nabízených službách, v případě ČSA směřuje drtivá většina reakcí k politickým tématům a poukazuje na nekorektní obsazování manažerských pozic, zejména na působení Jaroslava Tvrdíka mezi lety 2004 a 2006. Téma „politických trafik“ znovu nabývá na síle vzhledem k současné vládní krizi a mohlo by zbytečně dále poškozovat image Českých aerolinií. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jak veřejnost zareaguje na spolupráci ČSA a nízkonákladové společnosti SmartWings. Ocení spotřebitelé úsporné lety v nabídce, nebo jen utrpí standard ČSA v jejich povědomí?

Na rozdíl od loňského roku, kdy se leteckému byznysu dařilo, letošní prodeje letenek spíše stagnují a letecké společnosti se snaží uhájit své tržní podíly. Ačkoliv je v daném segmentu obvyklá především cenová konkurence, na rozhodování spotřebitelů mohou mít vliv i další faktory, jako například word-of-mouth, image jednotlivých společností a samozřejmě také internetová komunikace.

Ze statistik vyplývá, že diskuzím na tuzemskému internetu i nadále jednoznačně dominují České aerolinie, o nichž se hovoří řádově mnohem častěji než o kterémkoli z dalších konkurentů. Zatímco jejich celkový podíl na komunikaci přesahuje 50%, reálný tržní podíl ČSA se odhaduje pouze na cca 17 %. Co způsobuje tak výrazný nepoměr?

skupin_letecke_spol_BSI2

Zatímco u většiny ostatních poskytovatelů hovoří spotřebitelé zejména o výhodnosti jednotlivých nabídek či nabízených službách, v případě ČSA směřuje drtivá většina reakcí k politickým tématům a poukazuje na nekorektní obsazování manažerských pozic, zejména na působení Jaroslava Tvrdíka mezi lety 2004 a 2006. Téma „politických trafik“ znovu nabývá na síle vzhledem k současné vládní krizi a mohlo by zbytečně dále poškozovat image Českých aerolinií. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jak veřejnost zareaguje na spolupráci ČSA a nízkonákladové značky SmartWings pod křídly společnosti Travel Service. Ocení spotřebitelé úsporné lety v nabídce, nebo jen utrpí standard ČSA v jejich povědomí?

* Brand Share Index: intenzita komunikace o značce vzhledem k dlouhodobému průměru komunikace k jedné značce v rámci segmentu (očištěno o extrémy); údaje za červen 2013.

Analýza vznikla za podpory KBM Group.

Kategorie: Wlip