Vpád digitálních kočovníků

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Když pohlédnete do statistik návštěvnosti svého webu, jedna veličina bude letos určitě vyšší než před rokem či dvěma: Podíl návštěv z mobilních zařízení stoupá z jednotek procent na desítky a lze čekat, že letos spouštěné grafické podoby webů v průběhu své životnosti zažijí dobu, kdy návštěvy z mobilních zařízení předběhnou návštěvy z PC.

Prodeje chytrých telefonů předbíhají prodeje utržených sluchátek a místo notebooku vytahujeme na cestách tablet. Jenže klasické webové stránky se rozrostly a rozkošatěly tak, že pro mobilní zařízení nejsou stravitelné.

„Mobile first“

Co udělat s webem určeným k prohlížení na stolních počítačích? Zahodit. Web by v současnosti měl být navrhován primárně pro mobilní zařízení. Zvětšit stránku nebo ji obohatit o další prvky lze vždy, ořezávání je problém.

Nejlepší mobilní verze stránek? Ta, která se vytvoří a odzkouší sama

Společnost Google v nápovědě pro webmastery doporučuje tři možnosti mobilních webových stránek:

1) Kromě stolního webu www.example.com vytvořit ještě mobilní verzi m.example.com, detekovat mobilní prohlížeče a přesměrovávat. Ale takový web nebude nikdy dobře odladěn a uživatel by měl mít možnost chybnou detekci zařízení manuálně opravit. Jenže jak velká část uživatelů to zvládne? Samostatná mobilní URL nedoporučuji.

2) Stránkám ponechat jejich URL, ale na www.example.com vracet jiný, zjednodušený obsah pro mobilní zařízení. Nastane méně komplikací než u předchozí alternativy, zmatek však bude trvat.

3) Použít responzivní webdesign, kdy se velikost, tvar i rozmístění grafických prvků řídí velikostí okna prohlížeče. Tato cesta je zdánlivě nejpracnější, paradoxně však ušetří čas i nervy při ladění webu.

Doporučuji použít responzivní webdesign a před návrhem stránek navštívit galerii kvalitních responzivních webů na http://mediaqueri.es/

Petr Nachtmann

SEO Specialist, KBM Group

Kategorie: Trendy