Příběh jedné popravy

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Internetová globální aukční síň eBay se již zpravidla neobjevuje na čelných místech vyhledávacích výsledků Google. Pozorní uživatelé webu to přičítali razii na nekvalitní weby, posléze se však ukázalo, že eBay byla potrestána za špinavý trik.

Poslední dobou probíhají zátahy na nekvalitní anglickojazyčné stránky, které se vloudí na první stránky výsledků vyhledávání Google. Akce jménem Panda 4.0 a Payday Loan 2.0 cílí na weby, které se snaží podbízet vyhledávačům a zaplevelují tak výsledky vyhledávání na úkor webů, které přinášejí uživatelům užitek.

Kandidátem na Pandu se stane web, který se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje třeba i docela často, ale pro relativně malý počet různých dotazů. A na který přitom vede dostatek zpětných odkazů.

Panda se netýká webů, které používají vyloženě zakázané techniky (bílý text na bílém pozadí a podobné excesy).

Panda, Tučňák a další razie po čase většinou dorazí i na český web, události v zahraničí jsou tak pro české online marketéry okénkem do budoucnosti.

Propad eBaye během spuštění Pandy 4.0 vyvolal spekulace, že se Panda webů v AJ společnosti eBay týkala.

Ukázalo se však, že problém eBaye byl opačný. Snažila se vyhledávačů podstrčit stránky s kategoriemi zboží, na které uživatelé neklikali. V horní části stránek jsme se tak klikáním na navigační prvky mohli dostat na stránky s kategoriemi zboží určené lidem, zatímco v zápatí stránek byly ukryty odkazy na jiné verze stránek s kategoriemi zboží, které se eBay snažila optimalizovat pro vyhledávače.

Tyto stránky obsahovaly ve svém URL (adrese) řetězec „bhp“. Vyhledávač Google je nyní vyřadil z databáze.

Co máme dělat či nedělat, abychom nedopadli jako eBay?

Vytvářejme pro lidi i pro roboty vyhledávačů tytéž stránky. Nezkoušejme chytračit se speciálními stránkami pouze pro vyhledávače.

Kategorie: SEO