Čas opustit fulltext Seznamu?

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Tým seznamáckého fulltextu se rozhodl potrestat své uživatele a také weby s kvalitní informační architekturou. Během srpna se kvalitní stránky propadly ve výsledcích vyhledávání na Seznamu do hlubin a ze dna vyplavalo pomyslné bahno.

Fulltext Seznamu měl spadeno zejména na stránky, které jsou rozcestníky pro další obsah. Například homepage webu pricemania.cz nebyla k nalezení, ani když uživatel napsal do vyhledávacího formuláře přímo název domény. Nyní tým Seznamu v tichosti řazení výsledků postupně opravuje, ale je otázkou, zda se náprava podaří zcela, respektive zda v Seznamu existuje „politická vůle“ srpnové novinky zcela zahodit.

Má SEO pro Seznam vypadat jinak než SEO pro Google?

Optimalizátoři webových stránek se ocitají na křižovatce: Zatímco dříve fulltext Seznamu postupně konvergoval k fulltextu Google, nyní jsou výsledky specifické a nikoli ku prospěchu věci. Má tedy SEO pro Seznam vypadat jinak než SEO pro Google?

Asi ne, od seznamáckého fulltextu se postupně odvracejí jeho uživatelé, jednostranné zaměření SEO na Google tak zpravidla přinese vyšší nárůst návštěvnosti než ohledy na Seznam.

Máme se na co těšit, klesající používanost fulltextu povede jistě Seznam.cz k osekávání nákladů, takže řádné zaindexovaní stránek webů v seznamáckém fulltextu nehrozí ani v budoucnu.

Kategorie: SEO