Case study: Ford natankoval The Tap Tap za zhlédnutá videa 36 nádrží

V rámci svého programu Ford Handy nabízí společnost Ford Motor Company speciálně uzpůsobené vozy pro potřeby handikepovaných. České zastoupení značky Ford nabídlo jeden ze svých vozů hudební skupině The Tap Tap, kterou tvoří postižení hudebníci a se kterou Ford v rámci propagace programu Ford Handy dlouhodobě spolupracuje.

The Tap Tap obdrželi od Fordu nový vůz Ford Tourneo Custom, se kterým kapela vyrazila na svoje turné po České republice Načerno. Turné kapely ve vozu Ford podpořila kampaň z dílny Wundermanu. Kampaň měla také upozornit veřejnost na samotný program Ford Handy a na to, že společnost Ford vyrábí vozy i pro hendikepované.

The Tap Tap

ŘEŠENÍ A EXEKUCE

Přišli jsme proto s projektem, který měl využít potenciál známé skupiny na sociálních sítích. Koncept kampaně vycházel z toho, že kromě vozu potřebují hudebníci k přesunům mezi jednotlivými koncerty také naftu. Natočili jsme proto video The Tap Tap Gear, které bylo postavené na jemné parodii pořadu Top Gear. Hlavním aktérem spotu byla skupina The Tap Tap. Kromě YouTube se video objevilo také jako pre-roll reklama, cílená především na segment automotive a publikum pořadu Top Gear. Aby se video a s ním i sdělení dostalo k co nejvíce lidem, navrhli jsme netradiční formu jeho šíření a sdílení na sociálních sítích Facebook, Twitter a Google+.

Mechanika kampaně byla postavena na tom, že společnost Ford plní skupině The Tap Tap nádrž naftou podle počtu zhlédnutí reklamního spotu. Fanoušci tak mohli podpořit kapelu a její turné pouhým sdílením a šířením zábavného videa. Přibývající litry nafty v nádrži podle počtu zhlédnutí mohli zároveň fanoušci sledovat na microsite thetaptap.fordhandy.cz. Za každé zhlédnutí dostala kapela od Fordu 0,016 litru nafty.

VÝSLEDKY KAMPANĚ

Za pouhý měsíc kapela The Tap Tap natankovala 36 plných nádrží, tj. 3200 litrů nafty. O programu Ford Handy se dozvědělo přes 200 000 diváků a sdílení videa nadále pokračuje. Video navíc zaujalo diváky natolik, že nadpoloviční většina ho zhlédla až do konce – v průměru u něj strávili jeden a půl minuty a v 99 % případů ho hodnotili pozitivně.

Díky zajímavému a oboustranně výhodnému virálnímu potenciálu videa se spot stal zároveň druhým nejsledovanějším videem Fordu ČR všech dob a v druhém čtvrtletí letošního roku se umístilo v první desítce nejsledovanějších reklamních videí na českém YouTube (podle metriky YouTube Leaderboard). Kromě podpory hudební skupiny The Tap Tap se tak Fordu podařilo podpořit i svůj mezinárodní claim „Go Further“, když kapele umožnil, aby také „jela dál“.

Kategorie: Interactive, Zajímavé projekty