Jak na personalizaci obsahu

Více než polovina zákazníků přestane být ke značce loajální, nedostane-li od ní osobní a na míru připravenou nabídku. Tvrdí to alespoň Schuyler Brown z @iamomnichannel. Něco na jeho tvrzení ale určitě bude, podle společnosti Responsys totiž 61 % zákazníků smýšlí o značce pozitivněji, pokud používá personalizaci. To už je dost významné číslo k tomu, aby se značky začaly o personalizaci zajímat.

Vrátí se a i víc utratí

Proč a jak komunikaci personalizovat vysvětlil na prvním letošním workshopu Digitálních agentur (sekce při AKA) Vláďa Rejlek, Digital Director Wundermanu. Hlavním cílem personalizace je nabídnout zákazníkovi relevantní obsah ve správný čas a na správném místě tak, aby byli zákazníci nejen spokojenější, ale aby se ke značce i vraceli a více utráceli. Vláďa Rejlek na workshopu vše ilustroval případovými studiemi: příklad webu O2 Extra výhody ukázal navýšení úspěšnosti personalizovaného obsahu až od 21,7 % (v rámci A/B testu). Díky inteligentnímu emailingu a personalizaci se v rámci projektu SazkaBET například zvýšil počet doregistrovaných o 35 %.

Celou prezentaci z workshopu včetně popsaných případových studií si můžete prohlédnout a nastudovat, pokud kliknete sem.

Kromě témat spjatých s personalizací webu se celý workshop zabýval také strategickou tvorbou obsahu. Účastníci se dozvěděli, proč se vyplatí segmentace a analýza dat, jaké jsou trendy v komunikaci na sociálních sítích a další zajímavosti. V druhé části workshopu dostali prostor sami účastníci, když ve skupinách zpracovávali komunikační strategii pro vybrané firmy s využitím právě nabytých znalostí. Celým workshopem kromě Vládi Rejlka účastníky provázeli také Michal Popelář (Actum+) a Barbora Wagnerová a Petr Bína (Symblaze).

Kategorie: Interactive, Trendy