Funkce Hromadné zamává s open rates emailů. Pokles lze ale zmírnit.

Vladimír Rejlek, Digital Director, Wunderman

Vladimír Rejlek, Digital Director, Wunderman

Když Seznam.cz spustil na svých emailech novou funkci s názvem Hromadné, vyvolalo to mezi marketéry mírné pozdvižení. „Co se teď stane s open rates našich komerčních sdělení, které posíláme na freemailové účty provozované právě Seznamem?“ ptali se oprávněně. A odpověď není zrovna optimistická.

Podle průzkumu společnosti Mail Komplet měl Seznam v roce 2014 na českém trhu s freemaily až 70% podíl, konkrétně s účty @seznam.cz, @email.cz a @post.cz. Oproti tomu si Google se svým Gmailem „urval“ v Česku jen 5,2 %. O to větší význam bychom tedy měli spuštění třídění pošty na účtech Seznamu přikládat.

Očekávejte pokles open rate

Jaký dopad bude mít zavedení automatického třídění pošty na obchod a výkonnost e-mailingu se dá zatím odhadnout jen podle analogie ze zahraničních trhů. Když Google spustil ve svém Inboxu škatulkování na Primary, Social a Promotions, začali marketéři sledovat, co tato služba udělá s open rates jejich obchodních sdělení.

Někteří, jako například online marketér Pat Flynn, uvádí, že se open rate komerčních emailů snížil o 12 %. Podle údajů společnosti MailChimp, která operuje s větším množstvím dat, se u jejich klientů snížil open rate emailů o 1,5 %.

Existují však i opačné názory. Ten zastává například e-mailingová společnost Return Path. Podle jejího průzkumu se naopak počet otevření emailů obsahujících obchodní nabídku po zavedení záložky Promotions zvýšil. Ovšem jen u těch uživatelů, kteří jsou označování jako „highly engaged“. Tedy u těch, kteří se doslova „těší“ na další newsletter svého oblíbeného brandu nebo služby (v Česku může být takovým příkladem například server ZOOT.cz).

Takže teď ještě pečlivěji

Hromadné nehromadné, to hlavní se tedy v zásadě zas až tak nezměnilo, ale naopak možná ještě víc vystoupilo na povrch. Pokud chcete zaujmout se svým newsletterem mezi ostatními obchodními nabídkami, musíte na jeho přípravu jít ještě pečlivěji než dříve. Právě nyní se musíte ještě více zaměřit na přípravu své e-mailingové strategie, obsahových plánů a textů jednotlivých emailů. A samozřejmě nesmíte zapomenout na význam předmětu emailu, aby v rámci „hromadných“ emailů a ostatních nabídek ještě více zaujal. Snažte se dělat vše proto, aby se z vašich registrovaných uživatelů stalo co nejvíce „highly engaged“.

Jak na to? Zjistěte toho co nejvíc o svých odběratelích. Vytvořte jim e-mailing přímo na míru, personalizujte ho. Například s pomocí moderních technologií a inteligentního e-mailingu a s pomocí od agentury Wunderman.

Kategorie: Data, Interactive