Manifest responsivního webdesignu

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Petr Nachtmann, SEO Specialist, KBM Group

Při tvorbě webu už většina klientů dbá na to, aby jejich stránky byly responzivní, tj. aby se přizpůsobovaly zařízení, na kterém je uživatel zobrazuje. Už nestačí pouhé weby s podmíněným přesměrováním na mobilní stránky nebo s podmíněným servírováním mobilní verze HTML. Přesto se ale někdy u nasazování responzivního webdesignu chybuje.

Při navrhování responzivního webu je třeba dbát na myšlenku mobile first. Mobilní verze se dá totiž vždy zvětšit a doplnit na desktopovou, ale naopak to prakticky nejde. Při programování webu je potřeba také myslet na to, v jakých prohlížečích si ho budou vaši klienti pravděpodobně prohlížet. Responzivní web totiž musí fungovat nejen na moderních prohlížečích, ale například i na těch starších typu IE8, které používají třeba uživatelé v korporacích (více k tématu například zde). Jelikož si váš web budou zobrazovat i uživatelé mimo oblasti s nejrychlejším připojením k internetu, měli byste při navrhování responzivního webu myslet i na šetření s kapacitou připojení k internetu. Responzivní web se musí začít objevovat brzy po načtení HTML.

Kill The Hamburger Button

A co se samotného návrhu stránky týká, je potřeba vždy myslet na uživatele. Web by měl být pro ně co nejjednodušší a intuitivní. Nespoléhejte se na to, že budou uživatelé klikat na náhledy obrázků, aby je zvětšili na plnou velikost. Přežité už je také rolovací tlačítko k menu, tzv. hamburger button (tři čárky pro zobrazení menu). Místo něho na stránku umístěte třeba lištu (tzv. tap bar) s nejčastěji používanými tlačítky, která odvedou uživatele na požadované místo na webu na jedno kliknutí.

Co říci závěrem? Že responzivní web smí být navrhován až po návštěvě top 100 webů z této galerie.

Kategorie: Design, Interactive, Trendy