Osobní dárek od Wundermanu pro každého návštěvníka konference

Data dnes hýbou světem a neexistuje jediná marketingová či obchodní konference, která by jim nevěnovala alespoň jednu přednášku. Návštěvníky těchto akcí jsme chtěli upozornit na to, že jsme odborníkem na práci s daty a že je umíme využít v unikátních řešeních pro své klienty. Pomohli jsme si proto daty a navrhli projekt „Wunderpanák“. Místo klasické neadresné komunikace (na plakátech, nebo umístěním loga v materiálech) jsme se chtěli s každým účastníkem odborných eventů (Prime time for Big Data, La Degustation Online aj.) nad sklenkou pobavit o tématech dané konference. Jak se ale všem návštěvníkům trefit do jejich vkusu při výběru drinku, když je nemůžeme znát všechny osobně?

Wunderpanak_bar_01

Zjistíme, co rádi pijete

Abychom pozvali účastníky konferencí na správný drink, museli jsme nejprve zjistit, co pijí a jaký mají vkus. Návštěvníky jsme pomocí pozvánky ve tvaru podtácku pozvali na speciálně navrženou webovou mini-site www.wunderpanak.cz s jednoduchou strukturou optimalizovanou pro mobilní zařízení. Na vstupní stránce se musel uživatel přihlásit svým Facebook účtem a díky jednomu kliku pak přešel na výstupní stránku, která mu – na základě námi navrženého algoritmu a získaných dat z jeho facebookového profilu – zobrazila, jaký drink mu udělá „dnes“ nejlepší náladu a jaký mu zároveň sedí nejlépe podle jeho stylu chování na sociálních sítích. Pomocí navrženého mechanismu jsme totiž dokázali na základě „oblíbených“ daného facebookového profilu vygenerovat zúčastněnému 22 nápojů tak, aby co nejvíc odpovídal jeho povaze. Například – máte ve svých oblíbených Facebookovou stránku Wunderman Praha? Pak vám daný večer jistě zachutná nejvíce Absinth. Máte rádi sport a běhání a „lajkujete“ stránky o běhání? Dostanete od Wundermanu jako dárek skleničku Johnnieho Walkera. Nezachytili jste se na žádném z 22 pravidel, tj. nemáte mezi oblíbenými např. stránky o literatuře, filmové profily, PlayStation, sci-fi, hudbu, atp.? Pak obdržíte na konferenci od agentury panáka Becherovky. Výjimku tvořili uživatelé, kteří měli na svém profilu zveřejněné datum svého narození. Pokud slavili narozeniny ve dvou týdnech kolem data pořádané akce, dostali jako dárek od Wundermanu skleničku s nápojem Tequila Slammer.

Buďte osobní!

Vygenerovaný drink pak účastníci dostali v rámci konferenčního večera jako dárek od Wundermanu na speciálním baru s názvem „Wunderbar“. Účastníkům jsme tak poskytli personalizovaný a netradiční zážitek z eventu. Většinu návštěvníků konferencí jsme tímto dárkem příjemně překvapili, daným nápojem jsme se jim totiž opravdu trefili do vkusu. Někteří účastníci se pJJ_Wunderpanak_1920x1080px_011475ozději u drinku sami přiznali, že ani neměli tušení, že se na Facebooku prezentují tím či oním směrem. Zvědavost, jaký destilát účastníci obdrží, pak spolehlivě generovala frontu u baru. Své údaje nám poskytlo v rámci konferencí pomocí aplikace celkem 24 % všech návštěvníků (ne všichni účastníci si z hlavy pamatovali svoje přihlašovací údaje do svého Facebook profilu), pro personalizovaný drink si poté došlo 62 % z nich. Nejvíce z nich se pak napilo Becherovky, Absinthu, Tequily Slammer nebo Cointreau (měli ve svých „oblíbených“ kulturní stránky).

Díky aplikaci a dárku v podobě drinku na míru zdarma se Wundermanu podařilo nejen rozpoutat několik zajímavých diskuzí o práci s daty, ale zároveň propojit online a offline informace o konkrétních lidech a jejich chování na Facebooku v reálném čase. Během několika vteřin jsme mohli u konkrétních účastníků konferencí na základě jejich chování na Facebooku odhalit jejich vkus a zároveň netradičním způsobem upozornit na svou práci a zaměření v reklamním byznyse.

 

Kategorie: Agentura, Data, Trendy