Nestačí jen e-mailovat. Ale e-mailovat chytře

MAY_5836Pokud má váš brand co nabídnout, měl by být e-mailing určitě podstatnou složkou vašeho online marketingu. A to i přesto, že současné trendy automatického třídění (např. Google Inbox) a označování promo e-mailů (např. složka Hromadné na Seznam.cz) objektivně snížily open-rates komerčních sdělení. Protože e-mailing jako takový je stále neskutečně levný marketingový nástroj a díky využití nových funkcí (personalizace, automatizace) také velmi efektivní.

Velice zajímavou akci na toto téma pořádala již třetím rokem společnost VivMail a my jsme nechtěli chybět. Pokud byste měli zájem podívat se na všechny přednášky, můžete tak učinit zde. My jsme si z konference odnesli hlavně následující tři postřehy.

„Žádný nástroj nezachrání slabou strategii, …

… ale volba špatného nástroje může dobrou strategii pohřbít.“ Tak by se dala shrnout prezentace Pavla PolyEtNetery, který stručně ukázal, jak se lépe vyznat v džungli e-mailingových nástrojů. Pavel Pola ve své prezentaci uvedl několik základních parametrů, jak si nástroj vybírat, popřípadě jestli má vůbec smysl si ho vybírat.

Mezi nejdůležitější vlastnosti e-mailingových nástrojů patří podle Pavla doručitelnost, možnost optimalizace času odeslání jednotlivým skupinám adresátů a schopnost personalizace. Další faktory, podle kterých byste měli vybírat ten správný nástroj, najdete přehledně rozepsané v jeho prezentaci.

Pokud byste chtěli srovnání různých e-mailingových nástrojů věnovat více pozornosti, možná vás zaujme placený výzkum E-mail marketing software Buyer’s Guide, který podrobně srovnává více než sto z nich.

Poučme se od jiných

Konferenci doprovázel i přehled reálných case studies konkrétních klientů, např. Nutricia, Tescoma nebo Conrad Electronic. Všemi případovkami se prolínal motiv A/B testování. Přednášející se shodli na tom, že má smysl do něj investovat, jelikož se potvrzuje, že opravdu zvyšuje konverzní poměr. „STO“ neboli Send Time Optimization zase znatelně pomáhá zvyšovat open rates odeslaných e-mailů a je jedním z hlavních důvodů, proč použít chytrý e-mailing.

Po zhlédnutí všech případovek můžeme s jistotou tvrdit, že automatizace e-mailů a jejich personalizace dává rozhodně smysl. Zároveň se vyplácí segmentovat zákazníky na „aktivní“ a „méně aktivní“ a podle této segmentace následně upravit nejen CLM (Customer Lifecycle Management), ale i způsob komunikace. V souvislosti s automatizací (která se mimochodem dá dobře kreativně zpracovat) se také hodně mluvilo o tzv. „Welcome kampaních“ a „Opuštěných košících“, které při dobře nastavené automatizaci velmi dobře fungují. A přitom nestojí tolik úsilí.

A závěrem trochu techniky

Hodně přednášek bylo také technického charakteru a padaly zkratky jako DKIM (podpis domény), FBL (feedback loop) apod. Jako inspiraci pro vás vybíráme například prezentaci od Davida Fingera ze Seznam.cz Jak jít naproti spolehlivé doručitelnosti nebo prezentaci Vratislava Koppa o optimalizaci a práci s konverzními formuláři s názvem Jak to nepokazit v cílové rovince.

S četbou o e-mailingu můžete pokračovat taky v našem dalším příspěvku, kde jsme se podrobněji podívali na personalizaci obsahu!

Kategorie: Interactive, Trendy