Co dělají „ajťáci“ v reklamní agentuře?!

Nedostatek technicky vzdělaných lidí je problém, který dnes řeší skoro každá firma. I když každý rok přibývá absolventů technických oborů, poptávka po nich neopadá – spíše naopak. Co jim nabídnout, aby nám dali přednost před jinými zaměstnavateli?

Title_

Přestože Wunderman je primárně reklamní agentura (a hned největší na českém trhu), podstatnou část našich lidí tvoří programátoři, developeři a datoví analytici a dokonce si na jejich práci a propojení s našimi kreativci zakládáme. Snažíme se využít technické možnosti tvůrčím způsobem, ale zároveň respektujeme to, že analyticky přemýšlející člověk prostě nemá pokaždé náladu na to dělat někomu šaška, cvičit týmové úsměvy a zabývat se absurdní administrativou. Přistupujeme k nim zkrátka tak, jací doopravdy jsou.

WUN_432

Jejich profese nevyžaduje, aby si člověk chodil „odsedět svých 8 hodin“, byl přikován na židli a předstíral práci, i když zrovna žádná není. Snažíme se proto maximálně vyjít vstříc (např. programátorům) ohledně pracovní doby a ze zkušenosti víme, že každý má prostě svůj vlastní rytmus. Vzhledem k tomu, že jejich práce vyžaduje maximální soustředění, podporujeme všechny možné oddechové aktivity, v kancelářích se hraje fotbálek, šipky atd. Pokud někdo chce trénovat „softskillové“ dovednosti, samozřejmě může, ale nenutíme ho k tomu. Jedinou nepracovní „povinností“ je u nás každý týden studijní půlden – tedy čas, který mají k dispozici pro svůj vlastní rozvoj v tom, co je zajímá.

WUN_159

Programátor obecně má v produkci poslední slovo, protože ne každý rozumí možnostem jeho práce a je nám jasné, že bez jeho know-how by naše kampaně a produkty nikdy nespatřily světlo světa.

Reklamní agentura může navíc na rozdíl od čistě technických pracovišť nabídnout i další benefity (zábavné projekty, pestré kampaně, firemní akce i okouzlující ženy 🙂 ) a samozřejmě ostatní klasické zaměstnanecké benefity. Primárně jde ale o to, co již bylo řečeno výše – ke každému je potřeba přistupovat tak, jaký opravdu je, a nesnažit se ho za každou cenu přetvořit v jakýsi korporátní ideál. Chce to jen poskytnout příjemné neformální zázemí, kde se člověk bude sám od sebe cítit dobře, a tím pádem nakonec i lépe pracovat.

WUN_310

Kategorie: Agentura