Millennials: Nechceme vlastnit věci, chceme k nim mít přístup

Kdo to jsou Millennials a má vůbec smysl řešit jejich očekávání a přání?

Vzhledem k tomu, že tvoří již třetinu produktivní populace a do roku 2025 by v ní měli převládnout, objevují se Millennials stále více v hledáčku marketérů jako významná cílová skupina. I když jejich kupní síla je zatím ještě nižší než rozpočty jejich rodičů, finanční váhy se postupně vyrovnávají a je jen otázkou času, kdy bude poptávka generace Y dominovat trhu. To s sebou pochopitelně nese příležitost pro kohokoliv, kdo jejich vzestup nezaspí.

Děti, které se nebojí značek

I když se Millennials cítí jako jedinečné osobnosti a odmítají jakékoliv generalizování, lze celkem snadno vysledovat charakteristiky, které většinu z nich vystihují.

Millenials

Přestože jsou Millenials mezi 20. a 30. rokem svého života, často nechtějí „dospět“ v tradičním slova smyslu a akceptovat předem dané role, které jim život, partner, rodina nebo kdokoliv připravil. Chtějí zůstat nezávislí a otevření. Dokonce i vlastnictví pro ně znamená závazek, a proto se mu často vyhýbají a raději utrácejí za zážitky.

Snem Millennials není velký dům a drahé auto, které by mohli kolemjdoucí obdivovat. Mnohem raději se prezentují třeba svou vlastní selfie z Jižní Ameriky na Facebooku. Na internetu je totiž kolemjdoucích mnohem víc. Millennials už nechodí „na internet“, oni tam jsou. A také tam po sobě zanechávají mnohem větší digitální stopu než kdy dřív.

Co z toho vyplývá pro marketingovou komunikaci?

To, že známe něčí email, telefonní číslo nebo velikost košile ještě neznamená, že s námi chce komunikovat. Je nutné udělat to zábavně a chytře.

  • Mobilní web není výsadou – je to podmínka, aby s vámi Millennials vůbec chtěli mluvit
  • Práce s vizuálním jazykem ještě nikdy nebyla tak důležitá, protože v online prostředí se mnohem lépe prosadí
  • Záleží na referencích a kdejaký Youtuber umí „prodat“ váš produkt lépe než celá televizní kampaň
  • Millennials žijí pro momenty a nebojí se značek. Starbucks pro ně není káva, ale zážitek, se kterým se mohou ihned pochlubit na Instagramu
  • Nová média nejsou jen Facebook či Twitter. Zkoušeli jste už využít Periscope či WhatsApp?

alines

Kategorie: Trendy