Zlaté pero do Budějovic? Ale jen těsně! Jak to vidí Richard Stiebitz?

Czech Copywriters Club udělil Zlaté pero. Jaký názor na oceněné práce má náš kreativní ředitel Richard Stiebitz, který seděl v porotě?

Vítězové letošního, již 5. ročníku Zlatého pera jsou známi. Zlato dostala outdoorová kampaň na Somersby Jen trouba upeče štrúdl od Daniela Friše. Somersby patří do rodiny Budějovického Budvaru. Druhé místo patří typografickým reklamám Jobs.cz agentury Outbreak a třetí příčku obsadil headline loňské kampaně festivalu Prague Pride Všichni jsme stejně teplí agentury Made by Vaculik.
Součástí poroty byl i náš kreativní ředitel Richard Stiebitz. Jak se na hodnocení díval?

„Celkově vzato to bylo hodně divoký,“ shrnuje Richard. „Nemyslím to zle, samozřejmě, ale třeba o první místo se vedly dost líté hádky. Nakonec to vyhrál Somersby, což je naprosto skvělý nápad s vtipem. Tady měl velkou výhodu ve formátu, takže tou okamžitou emocí, kterou vyvolával, vlastně přesvědčil nad jinak velmi povedenou kampaní Jobsů. Ta mi přišla hodně dobrá, vlastně i o něco lepší, než ten Somersby, protože vyžadovala víc přemýšlení, rozvahy, co a jak udělat a jak to udělat, aby ta kampaň nevyšla po týdnu do prázdna a neomrzela se. Takže o to první místo se vedly fakt hádky. Ale nakonec i u mě vyhrál ten vtip u Somersby. A přiznávám, že se tady rozhoduji podle emocí, které ta reklama vyvolává a skvěle s nimi pracuje.“

Okolo účasti Somersby ale byly potíže…
„Somersby se na shortlist dostal jen tím, že jsme si na něj vzpomněli, že tam někdo řekl tenhle slogan a všem se nám hrozně moc líbil. To samozřejmě je dobré vysvědčení pro tu kampaň, jediný problém byl, že jsme neměli vizuál. Takže nám ho doposílali kolegové, aby vůbec byl fyzický důkaz, že dílo existuje. To copy je naprosto skvělý tím, jak je úderný, vtipný, že má v sobě pozitivní emoci. Nakonec to rozhodlo hlasování 5 ku 4 ve prospěch Somersby. Já hlasoval pro Somersby, ač si myslím, že i kampaň Jobsů byla skvělá a zasloužila by si první místo.“

A kdo byl Richardovým favoritem?
„Mně se sice líbily i reklamy Jobsů, hlavně kvůli té celkové strategii, která byla fakt promyšlená a skvěle realizovaná,“ dodává Richard. „A hodně mě pobavila i ta kampaň na Prague Pride, tam to bylo docela podobný vtipem a nápadem jako Somersby, takže skvěle zvládnutý formát. Navíc s velmi trefnou pointou. Ale nejvíc mě dostal Somerbsy. Vždycky, když si na něj vzpomenu, tak mě pobaví, takže si myslím, že jsem snad volil dobře. Letos těch prací bylo hodně povedených, takže mě to mile překvapilo, že textařské řemeslo nestagnuje, ale rozvíjí se.“

Zlaté pero je ocenění, které uděluje Czech Copywriters Club především českým reklamním textařům. Prostřednictvím této soutěže se snaží vyzdvihnout práce s vysokou přidanou hodnotou psaného slova. Nemusí jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze, aby měl autor snahu přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti. Přestože není zakázáno přihlásit práce vlastní, na rozdíl od tradičních kreativních soutěží zde v naprosté většině nejsou přihlašovatelé autory prací, ale oslovenou cílovou skupinou. Práce může přihlásit nejen člen CCC, ale v podstatě kdokoli, kdo se cítí nějakým originálním textem zasažen.

 

O Zlatém peru se dočtete také na Mediáři.

Kategorie: Agentura, O reklamě, Wunderlidi, Zajímavé projekty