Hackathon skončil. Ať žije hackathon!

Byla to naše prakticky vzato vůbec první zkušenost s pořádáním takhle velkého hackathonu. A navíc zaměřeného na data. Ale shrnuto podtrženo, dobré to bylo. A díky za to! Takže jaké je naše shrnutí a co si odneseme pro příště?

Celá příprava Wunderman Hackathonu zaměřeného na data nám zabrala skoro 3 měsíce práce. Domlouvat hosty, vyřešit data sety, nastavit všechno tak, aby to odpovídalo vnitřním předpisům. Navíc jsme sice největší marketingová agentura v ČR, ale jsme také technologická firma, pracujeme s citlivými klientskými daty, takže naše bezpečnostní protokoly jsou hodně přísné.

Ve výsledku jsme tedy neměli vůbec jednoduchou výchozí situaci, kdy jsme do agentury chtěli pozvat 30 lidí, kterým jsme chtěli dát jednak přístup k internetu, jednak přístup k nástrojům a vybraným datům.
Rozhodli jsme se jít nejjednodušší cestou, tedy nechat na každém účastníkovi, aby si všechno nainstaloval sám. Dnes již víme, že to nebylo šťastné rozhodnutí a pro příště to budeme řešit lépe. Ukázalo se totiž, že zabezpečená linka neutáhne desítky lidí najednou tahajících skoro 2GB soubory. A také rozhodně upravíme program tak, aby byl více technicky, prakticky zaměřený a zjednodušíme zadání.

Velmi si vážíme, že z 60 registrovaných dorazilo 40 účastníků. Takový zájem nás velmi mile překvapil a i z nadšení, které jsme mohli během pátečního večera a sobotního rána sdílet, máme obrovskou radost.
Ostatně 9 z 10 účastníků by tuto akci doporučilo dál. (aspoň podle vyplněných dotazníků)

I proto jsme se rozhodli, že hackathon budeme opakovat. Víme, že cesta k datařině bývá trnitá a proto chceme pomoci těm, kteří ještě nemají zkušenosti. Možná z toho nakonec vznikne něco většího, ale zatím jsme došli k pořádání jarního datařského workshopu, kde se zaměříme na praktickou práci s jednotlivými nástroji, jako je R, MS SQL, či Tableau (nebo ostatně i Excel) a jak se v nich dají řešit byznysová zadání. Na něj pak bude volně navazovat podzimní hackathon, který budeme koncipovat pro už mírně pokročilé, nebo pokročilé dataře.
Pokud chcete o těchto akcích být informováni s předstihem, vyplňte kontaktní formulář.

Určitě ale sledujte náš Facebook a Twitter. Případně si nás přidejte na LinkedInu.

Kategorie: Agentura, Data