#YoungLions: Jdeme spát. Co máme, je dobrý!

#YoungLions: Jdeme spát. Co máme, je dobrý!

Tatianu a Mikoláše bude většina z vás znát. Mladí kreativci, kteří si svojí prací vybojovali vstupenku mezi hvězdnou konkurenci v Cannes. Mimo sluníčka si tak budou užívat i pořádný kreativní zápřah. Měli jsme na ně pár otázek, protože recept na úspěch v soutěži Young Lions by chtěl přeci každý. 

Když se zpětně podívám na prezentaci k vašemu nápadu, vypadá v porovnání s ostatními o level výš ve zpracování. Jak moc vám to pomohlo k vítězství a kolik dělá “estetický dojem“?

M.: Podle nás nic. Naopak nám porotci řekli, že máme prezentaci možná až moc profesionální.

Winnerscamp, který mladé lvy připraví na zahraniční konkurenci. Impact HUB Praha.

T.: A relativně odtažitou, za  což ale nemohla ta prezentace (smích). Nicméně, to, že to dobře vypadá je určitě pozitivní, alespoň podvědomě to na člověka působí. Extrémně důležité to ale není, protože na soutěž chodí i stratégové a lidé z jiných pozic než z kreativy. Je to hlavně o nápadu.

Projekt jste vymýšleli pro neziskovku Diabasis. Vidíte pro sebe v zadání nějaký přesah, nebo je to prostě jenom zadání „od klienta“?

T.: Loni jsme dělali Loono, a to mě bavilo. Vymýšleli jsme kreativu pro jejich projekt zaměřený na prevenci kardiovaskulárních poruch. Letos jsem k tomu ale přistoupila víc pragmaticky.

M.: Já to mám obráceně. Letošní téma mě zajímalo víc. Je v tom kousek psychologie, která mě zajímá, a zadavatel nás navíc pozval i na přednášky a podobné akce. Chtěl bych taky slyšet jednotlivé příběhy lidí, o jejichž problémech jsme v naší kampani přemýšleli.

Motivace je jasná a průměrnost lvi nenosí…

T.: Zadání jinak bylo vybrat peníze, tečka. My jsme ale celou dobu přemýšleli o win-win situaci. Aby ti, co se projekt rozhodnout finančně podpořit, dostali nějakou protihodnotu. V tomhle případě v psychosociální podpoře, která je ve firemní prostředí často třeba. Nespokojení zaměstnanci, burnouty a podobně. Chtěli jsme nabídnout něco na oplátku, co zase v něčem pomůže dárcům.

V čem byla soutěž jiná oproti roku 2016?

M.: Loni jsme byli i v printu i v médiích, takže to bylo mnohem náročnější. Fyzicky i psychicky. A ještě jsme prezentovali jako první, takže jsme si to hezky vyžrali. Letos jsme byli jenom v médiích a ještě jsme se pořádně nachytřili. Analýze vítězných prací jsme věnovali opravdu hodně. I proto jsme nakonec řešili dva problémy v jednom a hledali win-win řešení pro obě strany.

T.: Letos jsme byli i mnohem klidnější. Řekli jsme si, že to jdeme zkusit a basta. A měli jsme ještě den navíc na přípravu prezentace.

Jak moc jste se u tvorby natrápili?

M.: Netrápili jsme se. I když… od osmi večer do dvanácti asi jo. Ve tři jsme šli z briefu, v osm jsme měli myšlenku a do půlnoci jsme ještě přemýšleli, jak to vylepšit. Druhý den jsme to dali do prezky a odeslali. Minutu před deadlinem, klasika.

Za jak dlouho jste měli pocit, že víte, do čeho se přesně pustíte?

.

T.: Na nápad jsme potřebovali tak 4-6 hodin. Nakonec mi ale přišlo, že je v něm málo awareness. Tak jsem chtěla vymýšlet ještě dál. Mikuláš o tom ale nechtěl ani slyšet, takže zavelel a šli jsme spát s původním návrhem.

M.: Co jsme měli, bylo dobrý.

Byli jste celou dobu spolu nebo jste se zavřeli na samotku?

M.: Byli jsme spolu, ale každý si přemýšlel sám. Pak jsme si sedli a řekli si, co kdo vymyslel.

Co z nápadů bylo nejvíc crazy?

T.: Protože bylo zadání, aby organizace vybraly peníze, tak jsme jim chtěli poradit, aby si půjčily prachy u komerčky. Jelikož to byl náš klient, uměli bychom jim doporučit i výši splátek a podobně.

M.: Takový finanční poradci že bychom byli. A to by se teda dalo použít na cokoli. Nejenom na psychospirituální podporu.

Ukázka z vítězné práce Tatiany a Mikoláše.

Tatiana Hořavová a Mikoláš Gál vyhráli letošní ročník soutěže Young Lions. V kategorii „média“ bojovali s kampaní vytvořenou pro neziskovku Diabasis. 

 

Kategorie: Wunderlidi