Španělem na třetí pokus

Španělem na třetí pokus

Honza Kubec, Senior project manager pro Shell, byl načerpat inspiraci u našich kolegů v Madridu. Jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými officy, čím se ve Španělsku inspiroval a jaké pracovní cíle před sebe Honza po návštěvě staví? Pár řádků o všem, co přináší wundermaní program #YOUSwap.

YOU Swap je interní výměnný program Wundermanu, v rámci kterého naši lidé pravidelně navštěvují zahraniční pobočky a sdílejí svoje know-how a zkušenosti. Rozvíjíme tak neustále práci plnou filozofie #CreativelyDriven #DataInspired.

Honzo, jaká byla tvoje kariérní dráha, než jsi se k nám vůbec přidal?
Teď jsem ve “W” zhruba rok a měsíc k tomu. A předtím? Pracoval jsem jako data specialista a později jako Data Quality Governor v Covidienu. Mým úkolem bylo pročišťovat data a následně je smysluplně pospojovat tak, aby se s nimi dalo efektivně pracovat dál. A můj příběh tam skončil chvíli po jednom z největších spojení “Medical Devices” firem, kdy nás koupil Medtronic, a ne my jeho.

Jak se na práci ve “W” koukáš po prvním roce?
Je to mnohem kreativnější prostředí, s větší dynamikou a menší byrokracií, než u čehokoliv předchozího. Původní organizovanost, co jsem znal, měla ale svoje výhody. Proto i tady pracuji na zavádění procesů, které tu často fungovaly na poli lidové slovesnosti. Já tu slovesnost vezmu a snažím se jí dát trochu štábní kultury :-). Taky tady mám štěstí na šéfa, který mi dává dostatečnou svobodu. Dříve jsem byl zvyklý spíše na micromanagement.

Nedávno ses vrátil ze stáže v Madridu, co tě tam nejvíc překvapilo?
Asi ženy. Jsou přátelské a všechny chtějí místo potřesu rukou pusu. Nakonec jsem se tomu tedy přizpůsobil a na třetí pokus už jsem byl jako Španěl. Naopak to teplo by tam mohlo být menší, 40 stupňů je přeci víc jak teplota těla.

Proč myslíš, že vybrali na YOU Swap zrovna tebe?
Věřím že jsem něčím zajímavý, když mě tam chtěli poslat :-). Nicméně jsem také ve wundermaním talent programu, takže si myslím, že hrálo roli i to. Pak samozřejmě sbírání dalších zkušeností ze zahraniční pobočky. Měl jsem jet původně na školení do Londýna a tohle byla skvělá alternativa.

Jak vypadají tamní officy?
Madridská budova je sice starší, ale vypadá moderněji. Svoje místo jsem měl navíc až v 11. patře, takže jsem si užíval hezký výhled do okolí. Občas mě lákalo se zvednout a jenom se dívat ven, třeba do hor. Zajímavé je také, že mají jedno celé patro jako call centrum.

Ještě nějaké zajímavosti?
Určitě posunuté časy. Než jsem si zvykl na oběd okolo třetí a večeři o desáté, bylo mi trochu těžko. Pak jsem si zvykl, vrátil se do Prahy a musel si zvykat zase zpátky :-).

S kým jsi byl v nové kanceláři nejvíc v kontaktu?
S Luisou, která je teď shodou okolností na YOU Swapu u nás v Praze (i o Luise napíšeme brzy pár řádků). Už 12 let dělá v Madridu datovou analýzu, kterou mi do detailu představila. A pak s Begoñou, která mě provedla  madridskými procesy a myšlenkovými pochody, které jsou za jednotlivými procesy. Dala mi taky spoustu skvělých tipů, kam vyrazit nejenom ve městě, ale i po okolí.

Když se podíváš na svoji práci, co je v ní teď tvým cílem?
V tuto chvíli především dostat briefovací proces z Kanady k nám. Ne ho nutně přesunout celý, ale alespoň jeho část, zjednodušit ho a tak trochu “zblbuvzdornit”. Při zadávání kampaní do systému totiž mohou vznikat různé chyby. Přesunutím by se vytvořilo lokální místo s člověkem, který zná background kampaně a může to tak celé lépe plánovat. Tím pádem se můžeme lépe rozhodovat a podílet se společně s klientem na strategickém řízení dalších kroků.

Inspirovalo tě k tomu nějak Španělsko?
Určitě ano. V Madridu pracují pro benzínky CEPSA, já dělám v Praze pro Shell. Dozvěděl jsem se tak o jejich loyalty programech i jejich pitchy, který rozhodne o dalším kontraktu na 3 roky. Podíval jsem se na to, jak člení zákazníky a mohl to porovnat s tím, jak pracujeme my. Zatímco my jen zadáváme data do systému a veškeré strategie se řeší v Kanadě, ve Španělsku dělají celý proces sami. Od prvotní myšlenky až po exekuci. Díky YOU Swapu mám teď šanci spolupracovat s Madridem dál a vylepšovat tím i naše služby. Pokud se zároveň vše vydaří, mohli by se Španělé inspirovat tím, jak kampaně pro Shell orchestrujeme my, a Praha by tak oslnila Madrid :-).

Co si myslíš, že umíš?
Umím komunikovat s lidmi a vytvořit přátelskou atmosféru, a taky motivovat lidi, což mě hodně baví, stejně jako samotná interakce s nimi. Nejsem asi žádný velký technik, ale umím od všeho trochu. Chci rozumět principům a technickým parametrům. Myslím, že se mi to daří kombinovat.

Když se vrátíme na začátek. Proč vůbec “W”?
Původně jsem měl jít dělat na německou burzu, kde zrovna není moc místa na chyby. Ale v tu chvíli mě oslovil Martin s nabídkou datového analytika. Z toho se nakonec vyklubal takový projekťák, a já zjistil, že je to mnohem zajímavější práce, než jsem si dokázal představit. Dost možná také proto, že je Wunder sice velká firma, ale zatím zůstává bez klasických symptomů korporace.

Díky za rozhovor, Honzo!

Honza Kubec: Senior project manager a trochu account za Kanadský Shell. Honza z Prahy koordinuje všechny aktivity spojené s launchem kampaní a pomáhá s vylepšováním a optimalizací procesů. Jeho hlavním zájmem je spokojenost klienta a dodávání kvalitního servisu. V agentuře se snaží šířit dobrou náladu a motivovat své okolí.

 

Kategorie: Wunderlidi