Pozor na restrikci Twitteru: Nepřizpůsobíte se? Hrozí zablokování účtu

Twitter se v rámci svého „refreshe“ rozhodl důrazně postavit proti zveřejňování stejného obsahu na více účtů zároveň. Co se tak stane po nové restrikci, kterou Twitter přichystal? A jaký to bude mít dopad na firmy?

Twitter vyhlásil válků twitterovým botům, ale i tzv. tweetdeckingu, ze kterého někteří uživatelé výrazně profitovali.

Důrazně se tak postavil proti zveřejňování stejného obsahu na více účtů zároveň. U některých firem tak může vzniknout problém s postováním stejného tweetu, pokud má např. každá jejich pobočka vlastní účet. A toto nařízení se bude samozřejmě týkat i aplikací třetích stran, které, pokud se k 23. březnu 2018 tomuto nařízení nepřizpůsobí, mohou být Twitterem zablokovány.

Proč to Twitter vlastně udělal?
Je známo, že Twitter se takto snaží očistit svoje feedy od zahlcování nerelevantním obsahem a rušit všechny fake profily, což někteří uživatelé nelibě nesou – ze dne na den totiž přišli i o několik tisícovek followerů.

Postižení uživatelé ho začali dokonce označovat za čistku či cenzuru a označují ho hashtagy #twitterpurge nebo #twitterlockout. Vyňato je z této restrikce pouze několik málo témat – např. počasí. Twitter k tomuto kroku přistoupil údajně poté, co se zjistilo, že se ruské twitterové účty snažily ovlivnit výsledky amerických prezidentských voleb v roce 2016.

A výhody? Zprůhlední to obsah?
I vzhledem k popularitě Twitteru v ČR to ale na české uživatele bude mít spíše pozitivní vliv – zvláště pokud sledují hlavně zahraniční účty, protože dojde k určitému zprůhlednění obsahu.

Nicméně úspěch či neúspěch tohoto rozhodnutí bude ovlivněn hlavně tím, jak přesně bude algoritmus rozlišovat boty od reálných uživatelů (už se totiž také stalo, že Twitter smazal reálného uživatele), a toho, jak moc se to dotkne velkých firem. Na hodnocení je ještě brzy, ale je to od Twitteru alespoň krok směrem k udržení relevantního obsahu. Teď už jen záleží na tom, jestli nepřišel příliš pozdě.

Autor: Julie Linková, Senior Social konzultant Wunderman.

Julie Linková tuto restrikci komentovala i ve článku Konec spamu na Twitteru pro Marketing Sales Media.

Kategorie: Zde autor na kategorii zapomněl:-)