Úspěšná kampaň pro Shell? Ušijte vše na míru, hrajte si a pracujte s daty

Úspěšná kampaň pro Shell? Ušijte vše na míru, hrajte si a pracujte s daty

Jak naučit zákazníky, aby u vás nakupovali produkt, který nejsou zvyklí nakupovat? Jak připravit kampaň, která přinese výsledky? Jak připravit kampaň s návratností
investic 468 %?

Odkryjeme vám recept, který zafungoval v naší kampani pro Shell. V kampani, která si nedávno odnesla bronz v prestižní soutěži o efektivitě Effie 2018 v kategorii Malé rozpočty.

„Recept je jednoduchý – ušijte jim nabídky přímo pro ně, hrajte si, a hlavně pracujte s daty,“ říká Jaroslav Novák, Group Business Director Wunderman.

O co šlo:

Čerpací stanice Shell nabízí svým zákazníkům prémiová paliva V-Power, která jsou navržená tak, aby pomáhala zajistit lepší účinnost motoru. Cestu si pak užije nejen řidič, ale i jeho vůz. Někteří zákazníci prémiová paliva jen zkusí, někteří je občas natankují. My jsme ale stáli před otázkou, jak naučit zákazníky Shell tankovat tato paliva pravidelně.

Bez dat ani ránu, aneb jak jsme na to šli:

Rozhodli jsme se vysledovat chování zákazníků za pomoci dat. V těch naši dataři analyzovali tři různé skupiny, z nichž se každá chová zcela jinak.

Pak naši kreativci připravili tři různé scénáře e-mailingové komunikace, která přesně reagovala na to, jak daný zákazník na čerpací stanici nakoupil, případně nenakoupil prémiová paliva. A ke každému jsme přistoupili jinak, s jinou kreativou a jiným přístupem.

„Je to ale stále živá záležitost. Právě přístup oproti běžné promo kampani byl unikátní a zaslouží si neustrnout. Scénáře kontaktu se zákazníky je třeba dále „nachytřovat“ aktuálními daty a reflektovat posuny v chování,“ doplňuje Martin Daňhelka, Account Director Wundermanu.

Výsledek:

ROI (návratnost investic) činila 468 %. „Tvorba detailně personalizované kampaně, která musí být přesná v detailech, nás v agentuře bavila. Spojila se data s kreativou a to přineslo výsledky. „Čerpání prémiových paliv V-Power zvedlo nejen výkon prodejů na stanicích Shell, ale i výkon motorů na českých silnicích,“ říká kreativní ředitel Filip Humpl.

Chcete vidět víc detailů? Podívejte se na naši video případovku.

 

Kategorie: Agentura, Data, Design, Zajímavé projekty