Kampaň pro České dráhy: Uznávaný fotograf, reální cestující a žádné manekýny

Kampaň pro České dráhy: Uznávaný fotograf, reální cestující a žádné manekýny

Jak se vymýšlí kampaň pro České dráhy? Jak se realizuje reklamní výlep v místě, kudy ročně proudí stovky tisíc cestujících? Prozradíme vám, jak to celé vznikalo.

Před koncem roku 2018 přišel náš klient České dráhy se zadáním: Kreativně vymyslete a zrealizujte výlep reklamní plochy v podchodu na Hlavním nádraží.

I když jako agentura Wunderman s Českými drahami spolupracujeme roky, byla to pro nás další kreativní i produkční výzva. Jedná se o majestátních 130 metrů čtverečních, největší výlep, který jsme pro klienta kdy dělali.

„První otázka byla nasnadě: ‚Co chceme kampaní cestujícím sdělit?‘ Díky dobré komunikaci s klientem byla idea brzy na světě,“ říká kreativní ředitel Wundermanu Filip Humpl.

„Vyšli jsme z reálné situace. České dráhy a jejich vlaky jsou každodenní součástí života statisíců lidí – dojíždějí do práce, na byznys schůzky, za rodinou, na společné výlety. Zároveň se každý z vlaků v nabídce ČD hodí pro jinou příležitost,“ vysvětluje ideu Filip.

A to bylo ono – rozhodli jsme se, že využijeme velkoformátové vizuály a na nich ukážeme opravdové cestující v reálných situacích.

Ke spolupráci jsme pozvali uznávaného fotografa Tomáše Třeštíka, který fotografuje kampaně pro největší české klienty. V minulosti mimo jiné vydal knihu Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie.

„Tomáš od nás dostal zdánlivě jednoduchý úkol – nafotit cestující tak, jako ještě nikdo před ním. Tomáš chtěl mít fotky autentické, až dokumentární, a tak pro focení zvolil dvě priority: skvělý casting, to znamená žádné umělé manekýny, a výraznou práci se světlem v interiéru vlaků,“ dodává Filip.

Samotné focení probíhalo ve dvou dnech a měli jsme co dělat, abychom vše stihli. Cestujících z castingu bylo totiž opravdu dost. Každá situace se navíc musela nejdříve na place rozehrát, aby získala svou přirozenou živost.

Ale to jsme byli stále na začátku celé kampaně. Vybrané fotky musely projít náročnými retušemi, barevnými korekcemi a zalomením do celkového designu komunikace v podchodu.

„Třeštíkovskou“ atmosféru fotek jsme doladili claimem „Vždycky na dobré cestě“ a cílenou komunikací na různé evropské destinace.

A pak následovalo to, co není zvenku vidět, ale bez čeho se žádná pořádná kampaň neobejde – mnoho a mnoho exekutivy, spousta mravenčí práce, schvalování, dtp zpracování až po samotný výlep.

Jestli jsme to trefili, si můžete ověřit při své nejbližší cestě vlakem. Výsledek uvidíte „naživo“ přímo na Hlavním nádraží.

 

Kategorie: Agentura, blog, Design, Wunderlidi, Zajímavé projekty