Čtvrtek, 19. 3. 2015, 17:03
Funkce Hromadné zamává s open rates emailů. Pokles lze ale zmírnit.
Když Seznam.cz spustil na svých emailech novou funkci s názvem Hromadné, vyvolalo to mezi marketéry mírné pozdvižení. „Co se teď stane s open rates našich komerčních sdělení, které posíláme na freemailové účty provozované právě Seznamem?“ ptali se oprávněně. A odpověď není zrovna optimistická.
Celý článekKategorie: Data, Interactive
Pondělí, 28. 4. 2014, 14:04
Online diskutéři: Albert místo Sparu nechceme
Oznámení o akvizici obchodů SPAR společností Ahold v polovině března nevzbudilo v internetových diskuzích mnoho nadšení. Řetězec obchodů Spar a Interspar má do půl roku zmizet a uvolnit prostor prodejnám Albert, které se tak stanou největším maloobchodním řetězcem v ČR. Co lidem vadí na plánovaných změnách?
Celý článekKategorie: Wlip
Úterý, 25. 3. 2014, 14:03
Amazon na houpačce
Příchod společnosti Amazon do ČR budí silné reakce již od loňského podzimu, kdy zásilkový gigant oznámil svůj záměr vybudovat zde svá logistická centra. Projekt v řádech miliard korun slibuje vytvoření několika tisíc nových pracovních míst, díky čemuž si získává podporu mnoha politických představitelů. Otázkou, která však v poslední době dramaticky mírní nadšení z velkolepé investice, je, o jaká pracovní místa se vlastně jedná?
Celý článekKategorie: Wlip
Čtvrtek, 31. 10. 2013, 08:10
Politické kauzy kazí image čerpacích stanic
O čerpacích stanicích se na internetu obvykle mluví v souvislosti s cenami pohonných hmot. V uplynulém měsíci se však o výrazný nárůst komunikace postaraly především politické kauzy, spjaté hned se dvěma subjekty na trhu. Nelze se proto divit převážně negativním reakcím, které se v diskuzích o čerpacích stanicích aktuálně objevují.
Celý článekKategorie: Wlip
Úterý, 22. 10. 2013, 08:10
Jak si stojí televizní stanice na internetu?
Nastupujícímu podzimu dominovala v diskuzích a reakcích na internetu opět Česká televize. Jakožto veřejnoprávní médium přirozeně přitahuje vyšší pozornost než komerční televizní stanice, ovšem tato pozornost často končí právě reakcemi na internetu. Při pohledu na aktuální statistiky zjistíme, že poté co více než polovina diskutujících okomentuje program či dění okolo České televize, usednou asi tři čtvrtiny z nich k pořadům konkurenčních stanic.
Celý článekKategorie: Wlip
Čtvrtek, 25. 7. 2013, 15:07
Největší skokani v online komunikaci (1.6. – 15.7.)
Spíše než jedné značce, která by v diskuzích výrazně poskočila a překonala svůj segment, patřilo sledované období hned několika brandům, u nichž byl zaznamenán největší nárůst komunikace. Patří mezi ně například mezinárodní řetězec kaváren Starbucks, který zaujal jednak svým hospodařením (holding spravuje podstatnou část financí v Nizozemsku kvůli nízkým daním, v ČR i nadále vykazuje ztrátu) a také plány na otevření dalších mimopražských poboček. Starbucks tradičně rozděluje veřejnost na dva nesmiřitelné tábory, a zatímco jeho skalní příznivci oslavují stylové prostředí a lákají řetězec například do Brna, většina diskutérů spíše kritizuje příliš vysoké ceny. Starbucks, který u nás přitahuje zejména turisty, plánuje v následujících letech přesvědčit také domácí spotřebitele a vyvrátit představu „obchodu, kde mají kafe za stovku“.
Celý článekKategorie: Wlip
Úterý, 23. 7. 2013, 14:07
Představení skupiny – letecké společnosti
Na rozdíl od loňského roku, kdy se leteckému byznysu dařilo, letošní prodeje letenek spíše stagnují a letecké společnosti se snaží uhájit své tržní podíly. Ačkoliv je v daném segmentu obvyklá především cenová konkurence, na rozhodování spotřebitelů mohou mít vliv i další faktory, jako například word-of-mouth, image jednotlivých společností a samozřejmě také internetová komunikace.
Celý článekKategorie: Wlip
Úterý, 21. 5. 2013, 10:05
Představení skupiny – výrobci automobilů
Během uplynulého měsíce se nejvíce mluvilo o značkách Škoda, Ford a Volkswagen, které u nás patří k dlouhodobě nejprodávanějším, a jejich význam se proto odráží i v diskuzích. Za těmito brandy však pokulhává Hyundai, jehož průměrná internetová odezva příliš neodpovídá skutečnému pokrytí trhu (Hyundai je třetím největším prodejcem v ČR). V dubnu se navíc objevila zpráva, že Hyundai poprvé v historii předstihl Škodu v privátním prodeji vozů. Škoda sice stále jednoznačně dominuje tuzemskému trhu, nicméně vděčí za to především firemním nákupům. Shrnuto a podtrženo, vozy Hyundai si postupně získávají větší oblibu veřejnosti (také díky příznivým cenám), nicméně jejich image a vůbec ochota spotřebitelů o nich hovořit poněkud zaostává.
Celý článekKategorie: Wlip