Online diskutéři: Albert místo Sparu nechceme

Oznámení o akvizici obchodů SPAR společností Ahold v polovině března nevzbudilo v internetových diskuzích mnoho nadšení. Řetězec obchodů Spar a Interspar má do půl roku zmizet a uvolnit prostor prodejnám Albert, které se tak stanou největším maloobchodním řetězcem v ČR. Co lidem vadí na plánovaných změnách?

Celý článek

Kategorie: Wlip

Virální křížaly zamávaly s Alzou

V polovině ledna se zakladatel společnosti Alza.cz Aleš Zavoral rozhodl k riskantnímu kroku. Veřejně obdaroval počítačem jedenáctiletého Tomáše Vejmolu, který se na něj snažil vydělat peníze výrobou a prodejem křížal. Facebookový profil Tomáškovy křížalky, čítající v současnosti přes 13 tisíc příznivců, se tak stal svědkem poměrně ostré výměny názorů mezi těmi, kteří Alzu za její gesto chválili, a těmi, kteří ji naopak odsuzovali kvůli využívání Tomášovy popularity ke zlepšení vlastního PR.

Celý článek

Kategorie: Wlip

Politické kauzy kazí image čerpacích stanic

O čerpacích stanicích se na internetu obvykle mluví v souvislosti s cenami pohonných hmot. V uplynulém měsíci se však o výrazný nárůst komunikace postaraly především politické kauzy, spjaté hned se dvěma subjekty na trhu. Nelze se proto divit převážně negativním reakcím, které se v diskuzích o čerpacích stanicích aktuálně objevují.

Celý článek

Kategorie: Wlip

Jak si stojí televizní stanice na internetu?

Nastupujícímu podzimu dominovala v diskuzích a reakcích na internetu opět Česká televize. Jakožto veřejnoprávní médium přirozeně přitahuje vyšší pozornost než komerční televizní stanice, ovšem tato pozornost často končí právě reakcemi na internetu. Při pohledu na aktuální statistiky zjistíme, že poté co více než polovina diskutujících okomentuje program či dění okolo České televize, usednou asi tři čtvrtiny z nich k pořadům konkurenčních stanic.

Celý článek

Kategorie: Wlip

Největší skokani v online komunikaci (1.6. – 15.7.)

Spíše než jedné značce, která by v diskuzích výrazně poskočila a překonala svůj segment, patřilo sledované období hned několika brandům, u nichž byl zaznamenán největší nárůst komunikace. Patří mezi ně například mezinárodní řetězec kaváren Starbucks, který zaujal jednak svým hospodařením (holding spravuje podstatnou část financí v Nizozemsku kvůli nízkým daním, v ČR i nadále vykazuje ztrátu) a také plány na otevření dalších mimopražských poboček. Starbucks tradičně rozděluje veřejnost na dva nesmiřitelné tábory, a zatímco jeho skalní příznivci oslavují stylové prostředí a lákají řetězec například do Brna, většina diskutérů spíše kritizuje příliš vysoké ceny. Starbucks, který u nás přitahuje zejména turisty, plánuje v následujících letech přesvědčit také domácí spotřebitele a vyvrátit představu „obchodu, kde mají kafe za stovku“.

Celý článek

Kategorie: Wlip

Představení skupiny – letecké společnosti

Na rozdíl od loňského roku, kdy se leteckému byznysu dařilo, letošní prodeje letenek spíše stagnují a letecké společnosti se snaží uhájit své tržní podíly. Ačkoliv je v daném segmentu obvyklá především cenová konkurence, na rozhodování spotřebitelů mohou mít vliv i další faktory, jako například word-of-mouth, image jednotlivých společností a samozřejmě také internetová komunikace.

Celý článek

Kategorie: Wlip

Největší skokani v online komunikaci (1.5. – 14.6.)

Ve sledovaném období nejvíce poskočily značky ČSA a Apple v segmentu výrobců mobilních telefonů. Diskusi okolo Českých aerolinií rozpoutala především dusná politická atmosféra uplynulých dnů, při které se opět dostaly do popředí otázky ohledně dosazování expolitiků do vlivných funkcí. ČSA bylo nejčastěji skloňováno v souvislosti se jménem Jaroslava Tvrdíka, který byl v roce 2003 jmenován ředitelem Českých aerolinií bez jakéhokoli výběrového řízení. Jeho působení v ČSA bývá vzhledem k hospodářským výsledkům často kritizováno stejně jako praktiky politických „trafik“ vůbec.

Celý článek

Kategorie: Design, Wlip

Představení skupiny – výrobci automobilů

Během uplynulého měsíce se nejvíce mluvilo o značkách Škoda, Ford a Volkswagen, které u nás patří k dlouhodobě nejprodávanějším, a jejich význam se proto odráží i v diskuzích. Za těmito brandy však pokulhává Hyundai, jehož průměrná internetová odezva příliš neodpovídá skutečnému pokrytí trhu (Hyundai je třetím největším prodejcem v ČR). V dubnu se navíc objevila zpráva, že Hyundai poprvé v historii předstihl Škodu v privátním prodeji vozů. Škoda sice stále jednoznačně dominuje tuzemskému trhu, nicméně vděčí za to především firemním nákupům. Shrnuto a podtrženo, vozy Hyundai si postupně získávají větší oblibu veřejnosti (také díky příznivým cenám), nicméně jejich image a vůbec ochota spotřebitelů o nich hovořit poněkud zaostává.

Celý článek

Kategorie: Wlip

Největší skokani v online komunikaci (8.4. – 5.5.)

Největší nárůst online komunikace zaznamenaly ve sledovaném období značky Leo Express, Hewlett-Packard a Becherovka. Leo Express zaujal internetové publikum především změnou a rozšířením svých železničních tras, zatímco u HP rozpoutala diskuzi recenze cenově dostupného desktopu HP Pavilion p6. Absolutním vítězem (alespoň co do kvantity) se však stala Becherovka, na níž přitáhl pozornost další z řady…

Celý článek

Kategorie: Wlip

Představení skupiny – finanční instituce (banky)

Trh bankovních služeb prochází v České republice dramatickou proměnou. Zatímco ještě před několika lety se o většinu klientů pohodlně dělilo několik tradičních hráčů (Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB), v současnosti ohrožuje jejich pozici množství nových subjektů. Podívejte se, jak probíhá konkurenční boj na internetu.

Celý článek

Kategorie: Wlip